• Nowy

Meandry historii ekonomii

24,50 zł
Brutto

AutorzyAdam Glapiński

ISBN978-83-7378-694-3

Rok wydania2012

Strony337

Językipolski

Nr produktuC978D45FEB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 24 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 24 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,24 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Joan Robinson już prawie pół wieku temu stwierdziła, że rozróżnienie naukowej i nienaukowej metody w ekonomii, choć ważne, jest bardzo trudne, a być może pozostanie niemożliwe do zdefiniowania. Przytoczyła w związku z tym fragment z Teorii uczuć moralnych Adama Smitha, gdzie konfrontuje on ze sobą dwie przeciwstawne według niego profesje: matematyka i przyrodnika oraz poety. Najważniejsze różnice między nimi wynikają ze stopnia subiektywnego poczucia pewności własnych odkryć i dokonań, związanego ze sposobem postrzegania charakteru materii, którą się zajmują. W ekonomii, i przeszłej, i współczesnej, znajdujemy zarówno ekonomistów, którzy są całkowicie pewni, że ich odkrycia są prawdziwe, jak i tych, którzy prawie nigdy nie mają pewności, że osiągnęli doskonałość. I jedni i drudzy dostają tzw. nagrodę Nobla, czasami nawet wspólnie (np. Friedrich A. von Hayek i Gunnar Myrdal).

TematykaEkonomia Biznes

AutorzyAdam Glapiński

WydawnictwoSzkoła Główna Handlowa

Rok wydania2012

ISBN978-83-7378-694-3

C978D45FEB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-7378-694-3