• Nowy

Psychologia religii

70,56 zł
Brutto

AutorzyBernhard Grom

ISBN978-83-01-21202-5

Rok wydania2019

Strony336

Fragment

Językipolski

Nr produktu8AA17684EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 70 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 70 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,70 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Pomimo postępującej sekularyzacji religia i religijność pozostają ważnymi czynnikami zarówno w życiu pojedynczego człowieka, jak też i całych społeczeństw – zbyt ważnymi, by psychologia mogła je pominąć. Jednocześnie głęboka niewiedza w sprawach wiary, panująca w światopoglądowo pluralistycznym i silnie zsekularyzowanym społeczeństwie, sprzyja też w pewnej mierze przesądom w stosunku do „praktykujących wierzących”. Psychologia, która w szerszych grupach społecznych mogła pogłębić zrozumienie problemów psychicznych, mogłaby poprzez swoje badania przyczynić się zarówno u studentów psychologii, ludzi zawodowo pracujących w poradnictwie, jak też i w świadomości społecznej w ogóle do głębszego zrozumienia dla religijnych przeżyć, zachowań i religijnego myślenia. Bernhard Grom proponuje systematyczne, wierne standardom psychologii naukowej objaśnienie bogactwa religijnych przekonań, motywacji, emocji a nawet odmiennych stanów świadomości. Analizuje religijność jako element osobowości, zgłębiając różnorodność jej motywów oraz zależności między wiarą a innymi aspektami życia (jak zdrowie, dobrostan psychiczny czy gotowość do zachowań prospołecznych). Osobną część podręcznika poświęca Autor społecznym aspektom doświadczenia religijnego.

TematykaReligia Religioznawstwo Teologia

AutorzyBernhard Grom

WydawnictwoWydawnictwo Naukowe PWN

Rok wydania2019

ISBN978-83-01-21202-5

8AA17684EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-01-21202-5