• Nowy

USŁUGI I PRODUKTY FINANSOWE DLA PRZEDSIĘBIORSTW

32,66 zł
Brutto

ISBN978-83-8030-714-8

Rok wydania2024

Strony188

Językipolski

Nr produktu0ADA4414EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 32 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 32 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,32 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Siłą gospodarki są przedsiębiorstwa. To one przyczyniają się do wzrostu gospodarczego, tworzą miejsca pracy, są miejscem powstawania innowacji produktowych, procesowych oraz organizacyjnych. Rozwój przedsiębiorczości oraz przedsiębiorstw jest funkcją wielu czynników, począwszy od jakości systemu edukacji, poprzez zasobność gospodarki w kapitał, jej otwartość, politykę fiskalną, otoczenie prawno-regulacyjne oraz wsparcie ze strony państwa, aż po stopień rozwoju systemu finansowego, dostępność, zakres i cenę finansowania. Temu ostatniemu obszarowi poświęcony jest podręcznik, który oddajemy do rąk Czytelników. Zawiera on charakterystykę szerokiego spektrum produktów i usług finansowych dostępnych dla przedsiębiorstw na polskim rynku finansowym. W książce przedstawiono produkty i usługi oferowane przez banki komercyjne i spółdzielcze, domy maklerskie, firmy leasingowe i faktoringowe oraz firmy doradcze. Opisano instrumenty rozliczeniowe, służące pozyskaniu kapitału w banku, firmie leasingowej, firmie faktoringowej lub na rynku kapitałowym, przeznaczone do ochrony przed ryzykiem rynkowym i do finansowania handlu, a także usługi wspierające rozwój firm w procesach fuzji i przejęć. Swego rodzaju pomostem między bankowością dla przedsiębiorstw oraz dla osób fizycznych jest private banking. Ambicją autorów było przedstawienie mechanizmów funkcjonowania, zalet i wad możliwie szerokiego spektrum produktów i usług oferowanych przedsiębiorstwom w 2024 r. na polskim rynku. Jednym z wyjątków jest finansowanie preferencyjne kierowane do polskich firm za pośrednictwem Banku Gospodarstwa Krajowego. Pominięto ten obszar ze względu na krótkotrwałość programów wsparcia i zmienność ich warunków. Należy jednocześnie dodać, że poszczególne instytucje finansowe oraz kredytowe oferują opisane w książce mechanizmy w różnych, czasem dość złożonych, wariantach. Podręcznik powstał w Instytucie Bankowości Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Jego autorami są nauczyciele akademiccy z wieloletnim doświadczeniem dydaktycznym oraz praktyką gospodarczą w Narodowym Banku Polskim, Komisji Nadzoru Finansowego, Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, funduszach emerytalnych i inwestycyjnych, bankach komercyjnych i zakładach ubezpieczeń. Książka Usługi i produkty finansowe dla przedsiębiorstw jest skierowana do studentów kierunków ekonomicznych związanych z finansami przedsiębiorstw, bankowością i rynkiem kapitałowym. Może stanowić też pomoc dydaktyczną na studiach podyplomowych.

TematykaEkonomia Biznes

WydawnictwoSzkoła Główna Handlowa

Rok wydania2024

ISBN978-83-8030-714-8

0ADA4414EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-8030-714-8