• Nowy

Zachowania strategiczne małych i średnich przedsiębiorstw sektora meblarskiego w procesie internacjonalizacji

13,91 zł
Brutto

AutorzyMałgorzata Rembiasz

ISBN978-83-7775-022-3

Rok wydania2011

Strony210

Językipolski

Nr produktu04B06805EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 13 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 13 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,13 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

W książce przybliżono dorobek teorii ekonomii związany z wyjaśnianiem zjawiska internacjonalizacji przedsiębiorstw. Przedstawiono przykłady modeli stworzonych w celu opisu internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw: modele sekwencyjne, koncepcję born global, holistyczne podejście do internacjonalizacji oraz model zasobowo-sektorowy. Zaprezentowano definicje strategii i zarządzania strategicznego, zwrócono uwagę na odmienne rozumienie tych pojęć w odniesieniu do MSP i dużych firm. Przedstawiono wybrane strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz niektóre instrumenty internacjonalizacji wewnętrznej i zewnętrznej, wskazano możliwości ich wykorzystania przez MSP. Zwrócono uwagę na rozwój różnego rodzaju współpracy między przedsiębiorstwami w procesie ich internacjonalizacji. Opisano wybrane czynniki warunkujące wybór instrumentów i strategii internacjonalizacji, będące przedmiotem badań. Przedstawiono między innymi zarys polityki wspierania internacjonalizacji MSP na tle ogólnej unijnej polityki wspierania przedsiębiorstw tej wielkości. Scharakteryzowano proces internacjonalizacji sektora meblarskiego w kraju i za granicą. Opisano główne tendencje internacjonalizacji europejskiego sektora meblarskiego, przy czym skoncentrowano się głównie na wymianie handlowej. Najwięcej miejsca poświęcono głównym tendencjom i perspektywom internacjonalizacji polskiego sektora meblarskiego, uwzględniono także problem inwestycji zagranicznych. Scharakteryzowano wyodrębnione na podstawie badań własnych cztery rodzaje strategii internacjonalizacji stosowane przez MSP sektora meblarskiego. Otrzymane wyniki porównano z wynikami innych badań empirycznych (polskich i zagranicznych). Przedstawiono ogólne zalecenia wyboru strategii internacjonalizacji małych przedsiębiorstw sektora meblarskiego, które powinny być dostosowane do specyficznych wymagań konsumentów na poszczególnych rynkach.

TematykaEkonomia Biznes

AutorzyMałgorzata Rembiasz

WydawnictwoWydawnictwo Politechniki Poznańskiej

Rok wydania2011

ISBN978-83-7775-022-3

04B06805EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-7775-022-3