• Nowy

Cyfryzacja mediów. Przemiany w sektorze prasy. Edukacja Medialna

40,50 zł
Brutto

AutorzyDr Renata Zarzycka

ISBN978-83-67225-69-4

Rok wydania2024

Strony275

Fragment

Językipolski

Nr produktu277EA1C4EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 40 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 40 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,40 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Obecna pozycja naukowa jest przeznaczona ściśle dla czytelnika na wyższym poziomie edukacji, studiującego wymienione tu zagadnienia. Czytelnik nieprzygotowany edukacyjnie, może nie zrozumieć wielu omawianych tu definicji, słownictwa stricte naukowego i poruszanych zagadnień technicznych. Książka przeznaczona jest dla umysłów oczytanych w tematyce branży dziennikarskiej, medialnej i komunikacji społecznej oraz dla studentów tej dziedziny, licencjatów, magistrów i doktorantów. Opiera się na pracy doktorskiej autorki, która poruszając tematykę multidyscyplinarną, za swoją pracę otrzymała najwyższe oceny w recenzjach profesorskich. Omawia przemiany związane z cyfryzacją mediów w ostatnich trzech dekadach i powiązane z nimi pojęcie cyfryzacji oraz konwergencji w odniesieniu do różnych mediów. Dalej definiuje je ze szczególnym uwzględnieniem „cyfryzacji”, „konwergencji mediów” oraz „mediatyzacji”. Porusza temat pracy dziennikarzy, zwyczajów czytelników oraz danych ze statystyk w mediach prasowych, a także z zamieszczanych na ich łamach reklam. Prezentuje również wyzwania stojące przed współczesnymi mediami prasowymi. Przedmiotem rozważań niniejszej pracy uczyniono zagadnienie cyfryzacji prasy. Praca obejmuje problematykę rozwoju prasy i wskazuje na jego przeobrażenia oraz perspektywy funkcjonowania na tle transformacji cyfrowej współczesnych mediów. Proces ten wpisuje się w kontekst innych współczesnych procesów m.in. ekonomia, gospodarka, polityka, zarządzanie, globalizacja, procesy, ekonomiczno-gospodarczego, socjologiczno-kulturowego, komercjalizacji, marketingu, zarządzania i globalizacji. Efekty tych zmian można dostrzec również w obszarze informatyczno-technicznym, który w ostatnich trzech dekadach stopniowo przyspieszał. Szczególnie uwidocznił się on w czasie pandemii COVID-19 podczas wielomiesięcznego lockdown, ze skutkiem nieodwracalnych i długotrwałych zmian na rynku mediów, szczególnie związanych z prasą i reklamą. Uzupełnieniem książki jest 473 przypisy źródłowe, bogata bibliografia, spis tabel, oraz dodatkowe materiały, związane z tematyką pracy. O autorze: Dr Renata Zarzycka - doktor Komunikacji Społecznej i Mediów, medioznawca, dyplomowany coach, mediator i negocjator, Współautor kilkudziesięciu artykułów naukowych, poświęconych edukacji medialnej i społecznej komunikacji oraz ponad setki cyfrowych prac w formie audiobooków i ebooków. Spis treści: Recenzja 1 - prof. ucz. dr hab. Piotr Drzewiecki Recencja 2 - prof. dr hab. Karol Klauza Wstęp 1. Przemiany związane z cyfryzacją mediów 2. Pojęcie cyfryzacji i konwergencji w odniesieniu do różnych typów mediów 2.1. Wpływ techniki cyfrowego kodowania danych na rozwój komputeryzacji 2.2. Pojawienie się Internetu a kryzys prasy drukowanej 2.3 Zdefiniowanie cyfryzacji i digitalizacji 2.3.1. Zdefiniowanie pojęcia digitalizacja 2.3.2. Frekwencja terminów cyfryzacja i digitalizacja w Internecie 2.4. Procesy cyfryzacji prasy a postęp techniczny 3. Konwergencja mediów – koncepcje, rodzaje, przejawy 3.1. Definicje i przyczyny konwergencji 3.2. Rodzaje konwergencji 4. Cyfryzacja i konwergencja mediów a sektor prasy 4.1. Konwergencja a media i praca dziennikarzy 4.2. Konwergencja a treści publikowane w mediach 4.3. Konwergencja a konsumpcja mediów i zwyczaje odbiorców 4.4. Konwergencja a dane statystyczne w mediach prasowych 5. Rola reklamy w mediach prasowych 5.1. Rola promocji w marketingu prasowym 5.2. Rodzaje reklamy tradycyjnej i cyfrowej 5.3. Statystyki reklamowe w mediach Zakończenie Bibliografia Akty prawne Monografie Raporty i sprawozdania badawcze Artykuły i prace naukowe Artykuły prasowe Słowniki i encyklopedie Spis tabel Streszczenie

TematykaEdukacja

AutorzyDr Renata Zarzycka

WydawnictwoAkademia Rozwoju Coaching Życia

Rok wydania2024

ISBN978-83-67225-69-4

277EA1C4EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-67225-69-4