• Nowy

Głos, ciało, scena. Afektywność teatru operowego we francusko-włoskim dyskursie słownikowym 1768–1826

25,57 zł
Brutto

AutorzyMałgorzata Lisecka

ISBN978-83-231-5165-4

Rok wydania2023

Strony414

Językipolski

Nr produktu373FDB95EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 25 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 25 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,25 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Kulturowa historia opery może zostać opowiedziana na wiele sposobów. Dyskurs, który wzięto pod uwagę w prezentowanej książce, aby przedstawić operę u progu nowoczesności, to encyklopedie i słowniki muzyczne. Stanowią one specyficzny typ literatury, skierowany do odbiorcy-dyletanta, samouka i pasjonata, który na własną rękę poszukuje wiedzy muzycznej. Odbiorca ten wywodzi się przeważnie z dynamicznie rozwijającej się klasy średniej – mieszczaństwa. Z rekonstrukcji wspomnianego dyskursu wyłania się wizja teatru operowego jako narzędzia zarządzania afektywnością na poziomie indywidualnym i zbiorowym, a zarazem czułego miernika przemian owej afektywności. Autorka nakreśla wszystkie te przemiany, biorąc pod uwagę operę włoską i francuską, tradycyjnie sobie przeciwstawiane, oraz włoski i francuski dyskurs encyklopedyczny, w okresie poprzedzającym Wielką Rewolucję Francuską i krótko po niej. Opera rozumiana jest tu w swych rozmaitych wymiarach: jako instytucja, przestrzeń społeczna, wspólnotowe doświadczenie, ale także jako specyficzny typ teatru, wreszcie – dzieło słowno-muzyczne. Wszystkie te wymiary składają się zaś na obraz fascynującego i uwodzicielskiego zjawiska multimedialnego, które od ponad czterech wieków oddziałuje na naszą wyobraźnię.

TematykaKultura

AutorzyMałgorzata Lisecka

WydawnictwoWydawnictwo Naukowe UMK

Rok wydania2023

ISBN978-83-231-5165-4

373FDB95EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-231-5165-4