• Nowy

Prasa regionalna na nowe czasy. Historia sukcesu francuskiego przedsiębiorstwa prasowego Ouest-France

0,00 zł
Brutto

AutorzyTeresa Sławińska

ISBN978-83-233-8987-3

Rok wydania2011

Strony246

Językipolski

Nr produktu225B38D5EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Za ten produkt nie ma punktów lojalnościowych


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Częste dzisiaj pytanie, czy cywilizacja obrazu i emocji, oparta na przekazie multimedialnym, zastąpi niebawem galaktykę Gutenberga, opartą na piśmie i pogłębionej refleksji, dotyczy zwłaszcza młodego pokolenia, dorastającego w świecie zglobalizowanej informacji. Prasa drukowana nadal jednak pozostaje ważnym elementem życia społecznego. W Europie doby globalizacji ma też zadanie szczególne podtrzymywania tożsamości narodowych i regionalnych oraz pielęgnowania kultur narodowych i tradycji tzw. małych ojczyzn. Regionalny dziennik „Ouest France, wydawany w Rennes przez spółkę Ouest-France SA, czołową w grupie medialnej SIPA/Ouest-France, jest prawdziwym fenomenem na francuskim i europejskim rynku płatnej prasy codziennej. Jest też żywym świadectwem jej użyteczności i znaczenia. Dziennik „Ouest-France od ponad 30 lat utrzymuje pozycję lidera na rynku prasy codziennej we Francji, rozchodząc się każdego dnia w blisko 800 tysiącach egzemplarzy. Jest to tym bardziej niezwykłe, że obejmuje on swoim zasięgiem zaledwie 12 spośród 96 departamentów Francji. Daleko za nim pozostają tak renomowane francuskie dzienniki o zasięgu ogólnokrajowym, jak „Le Monde, „Le Figaro czy „Liberation. Autorka stara się w tej książce odpowiedzieć na pytania, dlaczego właśnie „Ouest-France osiągnął tak znaczącą pozycję na rynku prasy drukowanej we Francji oraz jakie warunki zewnętrzne i wewnętrzne musiały zostać spełnione, aby jego sukces okazał się aż tak spektakularny.

TematykaEkonomia Biznes

AutorzyTeresa Sławińska

WydawnictwoWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

Rok wydania2011

ISBN978-83-233-8987-3

225B38D5EB