• Nowy

Kwartalnik Pedagogiczny 2021/3 (261)

12,26 zł
Brutto

Rok wydania2022

Strony164

Fragment

Językipolski

Nr produktu9C9BD75AEP

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 12 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 12 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,12 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Prezentowany numer otwierają 2 teksty poświęcone sztuce i edukacji. Pierwszy z nich odkrywa edukacyjny potencjał projektów artystycznych przedstawionych w Polskim Pawilonie w Wenecji podczas dwóch edycji 56. i 57. Biennale Sztuki: Halka/Haiti 18°48’05”N 72°23’01”W (2015) i Mały Przegląd (2017). Pedagogiczna perspektywa zakreślona przez autorkę rozciąga się od teorii wychowania estetycznego, przez pedagogikę krytyczną do obserwowanego w XXI wieku zwrotu edukacyjnego w sztuce współczesnej. Pedagogów wrażliwych na przemiany w sztuce zainteresuje drugi artykuł o paradoksach estetycznych i głębokich przewrotach w rozumieniu jej istoty i roli w życiu człowieka. Następny artykuł to pogłębiona i oryginalna refleksja na temat egzystencjalnych podstaw patriotyzmu, tożsamości i śmierci. Zapoznaje ze złożonymi problemami, przed jakimi staje współczesna teoria i praktyka pedagogiczna, szczególnie w obszarach wychowania obywatelskiego, patriotycznego i moralnego. Kolejne tematy zawarte w numerze to: wyobraźnia pedagogiczna (jako kompetencja poznawcza), dylematy współczesnej szkoły, wiek rodziców a szkolne funkcjonowanie uczniów (studium empiryczne). Na szczególną uwagę zasługuje artykuł o instrumentalizacji myślenia. O iluzji refleksyjności w kształceniu nauczycieli przekonują autorki na podstawie analizy programu akademickiego przygotowania zawodowego nauczycieli.

TematykaPedagogika Oświata i szkolnictwo

TłumaczPaulina Marchlik

WydawnictwoWydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

Rok wydania2022

9C9BD75AEP