• Nowy

Zanim pojawił się Always. Reklama w Telewizji Polskiej w latach 1957–1989

14,23 zł
Brutto

AutorzyJudyta Ewa Perczak

ISBN978-83-7133-912-7

Rok wydania2021

Strony193

Języki

Nr produktu07F0B272EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 14 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 14 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,14 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Celem publikacji jest ukazanie działalności reklamowej Telewizji Polskiej w latach PRL. Politycznie były to czasy trudne dla reklamy, ponieważ socjalizm wykluczał konkurencję we wszystkich sektorach gospodarki (przemysł, usługi, handel), a konkurencja jest podstawą i siłą napędową reklamy. Ponadto hegemonia własności państwowej w przemyśle i handlu oraz centralne planowanie produkcji i zbytu również nie sprzyjały rozwojowi działalności promocyjnej. Zależność polityczna od ZSRR sprawiała, że stosunek władz polskich do reklamy był wiernym odzwierciedleniem sytuacji radzieckiej, zatem jej rozwój był możliwy tylko wówczas, kiedy w ZSRR na to przyzwalano. Dlatego polska reklama bardzo mocno wyhamowała w latach 1948–1955, by następnie wejść w nowy etap rozwoju – okres reklamy socjalistycznej. Książka składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy prezentuje historię Telewizji Polskiej z trzech punktów widzenia: rozwoju technicznego, stosunku społeczeństwa do nowego medium i rozwoju oferty programowej. Przedstawienie tych informacji miało na celu pokazanie, że telewizja praktycznie od początku istnienia miała szansę stać się bardzo ważnym, a z czasem nawet najważniejszym medium dla reklamodawców. Rozdział drugi przybliża zasady działania gospodarki i reklamy socjalistycznej, a w drugiej części analizuje ciągle zmieniającą się strukturę i zasady działania komórki reklamowej Radiokomitetu. Przedstawia też jej finanse. Rozdział trzeci to omówienie form reklamy stosowanych w telewizji, ich jakości, podmiotów i przedmiotów reklamy oraz ilości czasu poświęcanego na działalność promocyjną w telewizji. Pracę uzupełnia Aneks oraz Bibliografia. Tematyka publikacji może być interesująca zarówno dla historyków, medioznawców jak i naukowców zajmujących się działalnością reklamową Telewizji Polskiej w ustroju socjalistycznym. Ponadto może mieć wartość nie tylko dla uzupełnienia historii samej telewizji, ale także w celu poszerzenia wiedzy o sposobach oddziaływania propagandowego na odbiorców (propaganda często przenikała się wówczas z reklamą), na pewno także jako uzupełnienie do historii gospodarki oraz historii życia społecznego.

TematykaSocjologia

AutorzyJudyta Ewa Perczak

WydawnictwoUniwersytet Jana Kochanowskiego

Rok wydania2021

ISBN978-83-7133-912-7

07F0B272EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-7133-912-7