• Nowy

Otwarte innowacje. Perspektywa współpracy i zarządzanie wiedzą

16,33 zł
Brutto

AutorzyAgnieszka SopińskaPatryk Dziurski

ISBN978-83-8030-218-1

Rok wydania2018

Strony146

Językipolski

Nr produktuA8198DE3EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 16 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 16 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,16 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Tradycyjne podejście do innowacji, oparte na wynikach własnego zaplecza badawczo-rozwojowego, długotrwałych i kosztownych badaniach chronio­nych przed konkurencją, przestało się sprawdzać. Na rynku coraz bardziej liczy się z jednej strony szybkość reagowania na zmiany potrzeb konsumentów, a z drugiej możliwość ograniczenia kosztów ponoszonych na tworzenie nowych rozwiązań. W tych okolicznościach niezbędna staje się współpraca z zewnętrznymi podmiotami, która pozwala rozłożyć koszty i ryzyko danego przedsięwzięcia innowacyjnego. Nowym paradygmatem tworzenia innowacji staje się model tworzenia ich we współpracy z zewnętrznymi podmiotami w tzw. modelu otwartym.Istotą koncepcji otwartych innowacji jest współpraca przedsiębiorstw z różnymi partnerami. Konieczność takiej współpracy wprost wynika z samej definicji pojęcia otwartych innowacji. Współpraca w otwartych innowacjach przejawia się bowiem we wspólnym działaniu partnerów na rzecz tworzenia innowacji oraz wzajemnym dzieleniu się zasobami, szczególnie wiedzą. Zgodnie z koncepcją otwartych innowacji przedsiębiorstwa nie tylko mogą, ale powinny wykorzystywać zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne pomysły w swoich procesach innowacyjnych, oraz wewnętrzne i zewnętrzne ścieżki wprowadzania innowacji na rynek. Otwarte innowacje oznaczają bowiem celowy przypływ i wypływ wiedzy, które przyspieszają proces powstawania innowacji. Tworzenie każdej innowacji jest nierozerwalnie związane z zasobami wiedzy, jednak zarządzanie wiedzą w modelu otwartym jest zadaniem zdecydowanie trudniejszym niż w modelu zamkniętym ze względu na konieczność łączenia wewnętrznych i zewnętrznych zasobów.Monografia jest adresowana do naukowców, praktyków zarządzania oraz studentów. Badacze zjawiska otwartych innowacji będą mogli zweryfikować własne obserwacje i wnioski z przedstawionymi tu wynikami badań. Autorzy mają nadzieję, że publikacja zainspiruje ich do wyznaczenia nowych kierunków eksploracji naukowej. Praktycy zarządzania będą mogli bardziej świadomie podejmować decyzje o wyborze odpowiednich strategii współpracy oraz zarządzania wiedzą w procesie tworzenia innowacji w modelu otwartym. Natomiast, studenci i doktoranci poszerzą swoje horyzonty myślowe o nowe obszary wiedzy.

TematykaEkonomia Biznes

AutorzyAgnieszka SopińskaPatryk Dziurski

WydawnictwoSzkoła Główna Handlowa

Rok wydania2018

ISBN978-83-8030-218-1

A8198DE3EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-8030-218-1