• Nowy

Anatomia przywództwa charyzmatycznego

20,41 zł
Brutto

AutorzyMaria Wiśniewska

ISBN978-83-235-5081-5

Rok wydania2021

Strony228

Fragment

Językipolski

Nr produktu02FDAADCEB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 20 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 20 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,20 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Monografia jednej z 25 najbardziej wpływowych (według „Wall Street Journal”) kobiet Europy zawiera próbę analizy czynników sprawczych przywództwa i źródeł społecznej percepcji charyzmy przywódcy. Autorka korzystając z własnych doświadczeń zawodowych, w oparciu o multidyscyplinarną wiedzę naukową, formułuje i uzasadnia dwie koncepcje modelowe i teoretyczne: pierwsza odnosi się do przywództwa w ogóle, a druga do przywództwa charyzmatycznego. Postawione hipotezy poddane są konfrontacji z wybranymi przypadkami przywództwa, powszechnie postrzeganego jako charyzmatyczne: Jana Pawła II, Lecha Wałęsy, Margaret Thatcher i Steve’a Jobsa. Punktem wyjścia jest introspekcja autorki wynikająca z „biograficznie zdeterminowanej sytuacji”, z wieloletniego doświadczenia związanego ze stawianiem celów i przewodzeniem ludziom w ich osiąganiu. Konceptualizacja hipotez, których źródłem jest „zasób uprzednich doświadczeń”, wykorzystuje dorobek teoretyczny socjologii, szczególnie w jej nurcie morfogenetycznym, upatrującym sprawczości społeczeństwa w jego podmiotowym działaniu. Unikalność książki Marii Wiśniewskiej polega właśnie na tym, że nie wpada ona ani w pułapkę wąskiego praktycyzmu, ani abstrakcyjnego teoretyzowania, czyniąc własną praktykę biznesową heurystycznym jedynie źródłem swoich intuicji i hipotez, a następnie w fazie uzasadniania i wyjaśniania mocno podbudowując, weryfikując i rozwijając swoje domysły w oparciu o multidyscyplinarną wiedzę naukową (Z recenzji prof. Piotra Sztompki). ****** The Anatomy of Charismatic Leadership The monograph of one of the twenty five most influential women in Europe (according to The Wall Street Journal) contains the analysis of causative factors of leadership and sources of social perception of the leader’s charisma. The author, using her own professional experience and multi-disciplinary scientific knowledge, provides two model and theoretical conceptions: the first one refers to general leadership, the second one to charismatic leadership. The hypotheses are confronted by selected cases of leadership seen as charismatic: of John Paul II, Lech Wałęsa, Margaret Thatcher and Steve Jobs.

TematykaFilozofia

AutorzyMaria Wiśniewska

WydawnictwoWydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

Rok wydania2021

ISBN978-83-235-5081-5

02FDAADCEB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-235-5081-5