- Nowy
- HOME
-
KATEGORIE
- Aforyzmy Myśli Przysłowia
- Albumy
- Architektura
- Astrologia Parapsychologia
- Atlasy
- Bibliotekoznawstwo
- Biografie
- Biologia Przyroda
- Chemia
- Darmowe ebooki
- Dom
- Dramat
- Edukacja
- Ekologia Ochrona środowiska
- Ekonomia Biznes
- Encyklopedie
- Erotyka
- Fantastyka
- Filozofia
- Fizyka Astronomia
- Geografia
- Gry
- Historia Archeologia
- Hobby Rekreacja
- Horror Groza
- Humor Satyra
- Informatyka
- Językoznawstwo
- Komiks
- Kryminał
- Kuchnia
- Kultura
- Leksykony
- Lektury szkolne
- Listy
- Literatura dla dzieci
- Literatura dla młodzieży
- Literatura faktu
- Literatura kobieca
- Literatura obcojęzyczna
- Literatura piękna
- Literatura popularnonaukowa
- Literaturoznawstwo
- Malarstwo
- Mapy
- Matematyka
- Medycyna
- Mitologia Legendy Podania
- Motoryzacja
- Muzyka
- Nauka języków
- Ogród
- Opowiadania
- Pamiętniki Wspomnienia Dzienniki
- Pedagogika Oświata i szkolnictwo
- Podręczniki szkolne
- Poezja
- Poezja dla dzieci
- Polityka
- Poradniki
- Powieść historyczna
- Powieść podróżnicza
- Powieść przygodowa
- Prawo Książki dla praktyków
- Prawo Podręczniki
- Proza
- Przewodniki
- Psychologia
- Publicystyka Esej
- Religia Religioznawstwo Teologia
- Reportaż
- Rolnictwo Hodowla
- Romans
- Sensacja Thriller
- Socjologia
- Śpiewniki Kolędy
- Sport Żeglarstwo
- Sztuka
- Słowniki
- Teatr Film
- Technika
- Turystyka Hotelarstwo
- Wojskowość Militaria
- Wywiad
- Zdrowie Uroda
- PROMOCJE
- Darmowe ebooki
- BLOG
Modal Options
Modal content..
- KATEGORIE
-
- Aforyzmy Myśli Przysłowia (63)
- Albumy (40)
- Architektura (220)
- Astrologia Parapsychologia (188)
- Atlasy (4)
- Bibliotekoznawstwo (150)
- Biografie (1018)
- Biologia Przyroda (502)
- Chemia (261)
- Darmowe ebooki (5426)
- Dom (177)
- Dramat (359)
- Edukacja (2349)
- Ekologia Ochrona środowiska (361)
- Ekonomia Biznes (3998)
- Encyklopedie (11)
- Erotyka (573)
- Fantastyka (1582)
- Filozofia (1590)
- Fizyka Astronomia (188)
- Geografia (375)
- Gry (14)
- Historia Archeologia (3727)
- Hobby Rekreacja (309)
- Horror Groza (388)
- Humor Satyra (225)
- Informatyka (711)
- Językoznawstwo (1293)
- Komiks (74)
- Kryminał (2078)
- Kuchnia (291)
- Kultura (1607)
- Leksykony (53)
- Lektury szkolne (379)
- Listy (93)
- Literatura dla dzieci (2216)
- Literatura dla młodzieży (1675)
- Literatura faktu (1236)
- Literatura kobieca (3232)
- Literatura obcojęzyczna (243)
- Literatura piękna (5891)
- Literatura popularnonaukowa (1467)
- Literaturoznawstwo (2105)
- Malarstwo (44)
- Mapy (5)
- Matematyka (389)
- Medycyna (2016)
- Mitologia Legendy Podania (244)
- Motoryzacja (25)
- Muzyka (213)
- Nauka języków (1126)
- Ogród (25)
- Opowiadania (1010)
- Pamiętniki Wspomnienia Dzienniki (448)
- Pedagogika Oświata i szkolnictwo (1736)
- Podręczniki szkolne (222)
- Poezja (2064)
- Poezja dla dzieci (99)
- Polityka (2125)
- Poradniki (2596)
- Powieść historyczna (779)
- Powieść podróżnicza (232)
- Powieść przygodowa (375)
- Prawo Książki dla praktyków (4964)
- Prawo Podręczniki (829)
- Proza (864)
- Przewodniki (193)
- Psychologia (1493)
- Publicystyka Esej (753)
- Religia Religioznawstwo Teologia (1962)
- Reportaż (537)
- Rolnictwo Hodowla (165)
- Romans (4898)
- Sensacja Thriller (1462)
- Socjologia (2096)
- Śpiewniki Kolędy (8)
- Sport Żeglarstwo (261)
- Sztuka (671)
- Słowniki (232)
- Teatr Film (353)
- Technika (1597)
- Turystyka Hotelarstwo (93)
- Wojskowość Militaria (610)
- Wywiad (155)
- Zdrowie Uroda (925)
Doświadczenia szkolne pierwszego rocznika reformy edukacji. Studium teoretyczno-empiryczne
ISBN978-83-7850-263-0
Rok wydania2010
Strony492
Językipolski
Nr produktuE0779D2EEB
ZabezpieczenieDL-ebwm
Przedkładana Czytelnikom pierwsza część raportu (pierwszy tom) prezentuje, odtworzony przez autorów z odpowiedzi studentów I roku UAM (na pytania ankiety Studenci I roku UAM 2005/2006 o swoich szkołach) wizerunek ich szkół trzech szczebli kształcenia (szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum). Wizerunek ten (zmienna objaśniana/zależna) jest analizowany i interpretowany z uwzględnieniem zasobów osobowych – właściwości psychologicznych badanych osób i rodzinno-środowiskowo-szkolnych (zmienne objaśniające/niezależne). Są to zatem badania przekrojowe niemierzące związków przyczynowych między zmiennymi, ale statystyczne. Rekonstruując szkolne doświadczenia badanych studentów – maturzystów 2005’, autorzy próbują w odwołaniu do Brunerowskiej koncepcji edukacji (Bruner, 2006), która w swych ramach stwarza (oferuje) uczniom warunki doświadczania sprawstwa, refleksji i współpracy, czyli partycypację w prorozwojowej kulturze szkoły – odpowiedzieć na pytanie: jak bogaty kontekst rozwoju stwarzały szkoły trzech szczebli kształcenia w retrospekcji ich absolwentów – pierwszego rocznika reformy. Zostałą zatem podjęta próba diagnozy i oceny polskiej szkoły „na starcie” reformy edukacyjnej z 1998 roku poprzez rekonstrukcję doświadczeń maturzystów 2005’. W roku akademickim 2015/2016 autorzy publikacji planują powtórzyć badania za pomocą tych samych narzędzi badawczych.
Z satysfakcją zatem oddajemy do rąk Czytelników pierwszy tom cyklu „Maturzyści 2005’”. Jego struktura jest przejrzysta – pierwszy rozdział przybliża podstawy teoretyczno-metodologiczne naszych badań: „Studenci I roku UAM o swoich szkołach. Z doświadczeń pierwszego rocznika reformy edukacji. Badania retrospektywne”. Rozdział drugi prezentuje badanych studentów w świetle zmiennych niezależnych, trzeci przybliża Jakość treściowego wizerunku szkoły i jej uwarunkowania. Z doświadczeń studentów, w następnym zaś rozdziale zestawiamy wnioski z badań i rekomendacje. Tom kończymy rozdziałem zatytułowanym Ku sprawstwu, współpracy i refleksyjności poprzez ich doświadczanie w edukacji szkolnej. Brunerowskie przesłanie w praktyce.
Maria Dudzikowa
Poznań, marzec 2010
TematykaPedagogika Oświata i szkolnictwo
WydawnictwoImpuls
Rok wydania2010
ISBN978-83-7850-263-0