- Nowy
- HOME
-
KATEGORIE
- Aforyzmy Myśli Przysłowia
- Albumy
- Architektura
- Astrologia Parapsychologia
- Atlasy
- Bibliotekoznawstwo
- Biografie
- Biologia Przyroda
- Chemia
- Darmowe ebooki
- Dom
- Dramat
- Edukacja
- Ekologia Ochrona środowiska
- Ekonomia Biznes
- Encyklopedie
- Erotyka
- Fantastyka
- Filozofia
- Fizyka Astronomia
- Geografia
- Gry
- Historia Archeologia
- Hobby Rekreacja
- Horror Groza
- Humor Satyra
- Informatyka
- Językoznawstwo
- Komiks
- Kryminał
- Kuchnia
- Kultura
- Leksykony
- Lektury szkolne
- Listy
- Literatura dla dzieci
- Literatura dla młodzieży
- Literatura faktu
- Literatura kobieca
- Literatura obcojęzyczna
- Literatura piękna
- Literatura popularnonaukowa
- Literaturoznawstwo
- Malarstwo
- Mapy
- Matematyka
- Medycyna
- Mitologia Legendy Podania
- Motoryzacja
- Muzyka
- Nauka języków
- Ogród
- Opowiadania
- Pamiętniki Wspomnienia Dzienniki
- Pedagogika Oświata i szkolnictwo
- Podręczniki szkolne
- Poezja
- Poezja dla dzieci
- Polityka
- Poradniki
- Powieść historyczna
- Powieść podróżnicza
- Powieść przygodowa
- Prawo Książki dla praktyków
- Prawo Podręczniki
- Proza
- Przewodniki
- Psychologia
- Publicystyka Esej
- Religia Religioznawstwo Teologia
- Reportaż
- Rolnictwo Hodowla
- Romans
- Sensacja Thriller
- Socjologia
- Śpiewniki Kolędy
- Sport Żeglarstwo
- Sztuka
- Słowniki
- Teatr Film
- Technika
- Turystyka Hotelarstwo
- Wojskowość Militaria
- Wywiad
- Zdrowie Uroda
- PROMOCJE
- Darmowe ebooki
- BLOG
Modal Options
Modal content..
- KATEGORIE
-
- Aforyzmy Myśli Przysłowia (63)
- Albumy (40)
- Architektura (220)
- Astrologia Parapsychologia (188)
- Atlasy (4)
- Bibliotekoznawstwo (150)
- Biografie (1018)
- Biologia Przyroda (502)
- Chemia (261)
- Darmowe ebooki (5426)
- Dom (177)
- Dramat (359)
- Edukacja (2349)
- Ekologia Ochrona środowiska (361)
- Ekonomia Biznes (3999)
- Encyklopedie (11)
- Erotyka (573)
- Fantastyka (1582)
- Filozofia (1590)
- Fizyka Astronomia (188)
- Geografia (375)
- Gry (14)
- Historia Archeologia (3727)
- Hobby Rekreacja (309)
- Horror Groza (389)
- Humor Satyra (225)
- Informatyka (711)
- Językoznawstwo (1293)
- Komiks (74)
- Kryminał (2079)
- Kuchnia (291)
- Kultura (1607)
- Leksykony (53)
- Lektury szkolne (379)
- Listy (93)
- Literatura dla dzieci (2216)
- Literatura dla młodzieży (1675)
- Literatura faktu (1236)
- Literatura kobieca (3232)
- Literatura obcojęzyczna (243)
- Literatura piękna (5891)
- Literatura popularnonaukowa (1467)
- Literaturoznawstwo (2105)
- Malarstwo (44)
- Mapy (5)
- Matematyka (389)
- Medycyna (2016)
- Mitologia Legendy Podania (244)
- Motoryzacja (25)
- Muzyka (213)
- Nauka języków (1126)
- Ogród (25)
- Opowiadania (1010)
- Pamiętniki Wspomnienia Dzienniki (448)
- Pedagogika Oświata i szkolnictwo (1736)
- Podręczniki szkolne (222)
- Poezja (2064)
- Poezja dla dzieci (99)
- Polityka (2125)
- Poradniki (2598)
- Powieść historyczna (779)
- Powieść podróżnicza (232)
- Powieść przygodowa (375)
- Prawo Książki dla praktyków (4967)
- Prawo Podręczniki (829)
- Proza (865)
- Przewodniki (193)
- Psychologia (1492)
- Publicystyka Esej (754)
- Religia Religioznawstwo Teologia (1962)
- Reportaż (537)
- Rolnictwo Hodowla (165)
- Romans (4902)
- Sensacja Thriller (1462)
- Socjologia (2096)
- Śpiewniki Kolędy (8)
- Sport Żeglarstwo (261)
- Sztuka (671)
- Słowniki (232)
- Teatr Film (353)
- Technika (1597)
- Turystyka Hotelarstwo (93)
- Wojskowość Militaria (610)
- Wywiad (155)
- Zdrowie Uroda (926)
Autoprezentacja młodzieży szkolnej. Emocjonalne i poznawcze konsekwencje deprecjonującej i faworyzującej autoprezentacji u młodz
AutorzyWeronika Juroszek
ISBN978-83-7587-428-0
Rok wydania2010
Strony138
Językipolski
Nr produktu7A014342EB
ZabezpieczenieDL-ebwm
Autoprezentacja jest aktualnie jednym z bardziej zastanawiających zjawisk społecznych i psychologicznych, o czym świadczą liczne poradniki, mówiące o tym, w jaki sposób korzystnie prezentować swoją osobę. Autoprezentacja jest zachowaniem społecznym podlegającym samokontroli i samoobserwacji, dlatego wywołuje emocje i procesy poznawcze z nią związane (Stojanowska 1998).
Prezentujemy Państwu książkę pt.: Autoprezentacja młodzieży szkolnej, w której Autorka podchodzi do tematu autoprezentacji bardzo wnikliwie i szczegółowo.
Czy osoby z wysokim lękiem społecznym prezentują się bardziej negatywnie niż te z niskim poziomem lęku ? Do takich wniosków doszedł Arkin ze swoimi współpracownikami, na podstawie badań jakie przeprowadzili w 1980 r. Autorka te wnioski konfrontuje z kolejnymi badaniami i nową interpretacją. Wyniki są nie tylko ciekawe, ale także wartościowe pod kątem wykorzystania w pracy z młodzieżą.
Książka Weroniki Juroszek podejmuje się zadania rozwinięcia tematu lęku społecznego i jego wpływu na stopień jakości uczestnictwa społecznego. Celem badań było określenie znaczenia deprecjonującej i faworyzującej autoprezentacji dla zmian w poziomie lęku sytuacyjnego oraz metapercepcji u osób o różnym dyspozycyjnym lęku społecznym.
Prezentowana praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono problem autoprezentacji w świetle teorii i badań, przeanalizowano podstawowe założenia dotyczące autoprezentacji, jej funkcje i style, rolę lęku społecznego w kierowaniu wrażeniem. Kolejne punkty poświęcono autoprezentacji faworyzującej (jako podstawowemu stylowi stosowanemu przez osoby z niskim lękiem społecznym) oraz autoprezentacji ochronnej (charakteryzującej osoby z wysokim lękiem społecznym). Rozdział ten kończy analiza znaczenia metapercepcji dla autoprezentacji.
Rozdział drugi zawiera omówienie badań własnych. W punkcie pierwszym sformułowano pytania i hipotezy dotyczące faworyzowania i deprecjonowania się w sytuacji powodzenia i niepowodzenia w sferze społecznej i intelektualnej przez młodzież szkolną z wysokim i niskim lękiem społecznym (badanie ankietowe). W punkcie drugim sformułowano hipotezy, opierając się na badaniach eksperymentalnych. Punkt trzeci traktuje o tym, jak dyspozycyjna koncentracja na różnych rodzajach „ja” wpływa na faworyzującą i deprecjonującą autoprezentację oraz jej emocjonalne oraz poznawcze konsekwencje – lęk sytuacyjny i metapercepcję.
W rozdziale trzecim przedstawiono metodologię badań własnych – omówiono metody, określając zmienne i ich operacjonalizację, przy czym zmienne niezależne oraz zależne zostały szczegółowo wyodrębnione. W pracy wykorzystano następujące metody: ankietę do pomiaru stylu autoprezentacji (skonstruowaną przez autorkę niniejszej publikacji), Skalę Koncentracji na Sobie, Inwentarz Stanu i Cechy Lęku oraz arkusz „Jak widzą mnie inni?”.
Rozdział czwarty zawiera wyniki przeprowadzonych badań. Na początku scharakteryzowano omawiane zmienne osobowościowe, takie jak: lęk społeczny, ja-publiczne, ja-prywatne, zmienne określone w badaniach ankietowych oraz eksperymentalnych (podrozdziały pierwszy i drugi). W podrozdziale trzecim przedstawiono wyniki dotyczące autoprezentacji osób o wysokim i niskim lęku społecznym w sytuacji powodzenia oraz niepowodzenia. Podrozdział czwarty to weryfikacja hipotez zakładających wpływ faworyzującej i deprecjonującej autoprezentacji w sytuacji powodzenia, jak również niepowodzenia na lęk sytuacyjny i metapercepcję u osób o różnym poziomie lęku społecznego. W podrozdziale piątym przeanalizowano zależności między dyspozycyjną koncentracją na różnych rodzajach „ja” i lękiem społecznym a autoprezentacją oraz jej konsekwencjami.
Pracę zamykają rozdział dotyczący interpretacji wyników, zakończenie i streszczenie pracy.
TematykaPedagogika Oświata i szkolnictwo
AutorzyWeronika Juroszek
WydawnictwoImpuls
Rok wydania2010
ISBN978-83-7587-428-0