• Nowy

INTERES POLITYCZNY W REALIZACJI POLITYKI OŚWIATOWEJ

0,00 zł
Brutto

AutorzyAnna KołomycewBogusław Kotarba

ISBN978-83-7383-962-5

Rok wydania2018

Strony380

Językipolski

Nr produktu7C141734EB

ZabezpieczenieDL-nodrm

Format

redeem

Za ten produkt nie ma punktów lojalnościowych


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Spis treści Wstęp 7 Rozdział I. System oświaty w Polsce 17 1.1. Ewolucja polityki oświatowej 17 1.1.1. Reformy polityki oświatowej po 1989 roku 24 1.1.2. Reforma systemu oświaty w 1999 roku 33 1.2. System oświaty w Polsce po 1999 roku 42 1.3. Zasady i źródła finansowania oświaty w Polsce 62 1.3.1. Subwencja oświatowa jako źródło finansowania oświaty 63 1.3.2. Dotacje celowe w systemie finansowania oświaty 70 Rozdział II. Polityka oświatowa jako lokalna polityka publiczna 76 2.1. Polityka publiczna – definiowanie i modele analizy 76 2.2. Lokalna polityka publiczna 81 2.3. Lokalna polityka oświatowa 87 2.3.1. Programowanie lokalnej (gminnej) polityki 90 2.3.2. Implementacja lokalnej polityki oświatowej 98 2.3.3. Ewaluacja 118 Rozdział III. Ramy teoretyczne analizy procesów racjonalizacji polityki oświatowej 127 3.1. Racjonalność realizacji zadań publicznych a interes lokalnych interesariuszy 127 3.2. Formy racjonalizacji sieci szkół prowadzonych przez gminy 145 3.3. Konflikt społeczny w procesie realizacji polityk publicznych 158 Rozdział IV. Charakterystyka badanych gmin – wybrane aspekty 166 4.1. Uwarunkowania demograficzne 166 4.2. Aktywność społeczna 170 4.3. Struktura sieci szkół prowadzonych przez gminy 175 4.4. Sytuacja finansowa 190 4.4.1. Dochody gmin 190 4.4.2. Wydatki 194 4.4.3. Zadłużenie 206 Rozdział V. Interes polityczny a racjonalność w realizacji polityki oświatowej. Wyniki badań 235 5.1. Metodologia badań (terenowych) 235 5.2. Wskazywane powody racjonalizacji sieci szkół w gminach 238 5.3. Inicjatywa i działania poprzedzające formalną likwidację szkoły 253 5.4. Reakcje interesariuszy lokalnej polityki oświatowej na planowaną likwidację szkoły 262 5.4.1. Mobilizacja społeczności lokalnej w związku z informacją o planowanych zmianach w sieci szkół gminnych 264 5.4.2. Rola lidera w procesie mobilizacji społecznej i działaniach na rzecz utrzymania szkół 270 5.5. Pozycja wójta w społeczności lokalnej 280 5.6. Rola szkoły w środowisku lokalnym 292 5.7. Przebieg konfliktów na tle likwidacji szkoły 298 5.8. Konsekwencje likwidacji szkół 314 Zakończenie 329 Bibliografia 334 Aneks 365 Spis tabel 368 Spis wykresów 371 Noty o autorach 373 Indeks nazwisk 375

TematykaPedagogika Oświata i szkolnictwo

AutorzyAnna KołomycewBogusław Kotarba

WydawnictwoScholar

Rok wydania2018

ISBN978-83-7383-962-5

7C141734EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-7383-962-5