• Nowy

Tekst jako świat i gra. Modele narracyjności w kulturze współczesnej

0,00 zł
Brutto

AutorzyKatarzyna Prajzner

ISBN978-83-7525-321-4

Rok wydania2009

Strony252

Językipolski

Nr produktu3A018815EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Za ten produkt nie ma punktów lojalnościowych


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Niniejsza publikacja prezentuje sposoby organizowania informacji w bardziej lub mniej klasycznych narracyjnych schematach. Zostaną tu omówione na przykładach tekstów kultury, funkcjonujących w postaci książek, filmów i gier komputerowych, zaś refleksja nad przedmiotem badania ma na celu uchwycenie relacji między medium a tekstem, który dzięki niemu się objawia. Każdemu z wymienionych mediów towarzyszy osobny nurt rozważań na temat jego specyfiki, niemniej w przypadku nielinearnie zorganizowanych tworów (lub – jak w przypadku literatury – postulatów takiego czytania bądź pisania), pojawiających się w obrębie każdej z dziedzin, idea zaburzenia linearnej narracji przy wykorzystaniu środków, jakimi dysponuje dane medium jest zaskakująco podobnie wyrażana. Istota niniejszych rozważań to nie tylko idea odnoszona do poszczególnych dziedzin, lecz także analiza konkretnych tekstów, stanowiących próby jej realizacji.

TematykaSztuka

AutorzyKatarzyna Prajzner

WydawnictwoWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Rok wydania2009

ISBN978-83-7525-321-4

3A018815EB