• Nowy

Shadery. Zaawansowane programowanie w GLSL

0,00 zł
Brutto

AutorzyKarol SobiesiakPiotr Sydow

ISBN978-83-01-18397-4

Rok wydania2015

Strony344

Fragment

Językipolski

Nr produktu677FEE9CEB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Za ten produkt nie ma punktów lojalnościowych


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Programowanie procesorów graficznych (GPU) staje się coraz popularniejsze. Dzieje się tak przede wszystkim z powodu dynamicznie rozwijającego się rynku gier i zapotrzebowania na deweloperów w tej dziedzinie, ale również z powodu wysokich możliwości obliczeniowych dostarczanych przez te układy. Shadery (programy wykonywane przez GPU) w przeciągu kilku ostatnich lat znacząco się rozwinęły. Aktualnie w OpenGL 4.5 dostępnych jest ich sześć, co jest znacznym wzrostem w stosunku do dwóch, w nadal wszechobecnym, choć archaicznym już OpenGL 2.1. Są one wykorzystywane głównie do zadań związanych z odwzorowywaniem fizycznych własności świata w celu wyświetlania realistycznej grafiki trójwymiarowej, ale także coraz częściej do rozwiązywania bardziej ogólnych problemów natury matematycznej i algorytmicznej. Książka ta zawiera wyczerpujący opis języka programowania shaderów GLSL w wersji 4.50. Stanowi ona niezbędnik dla każdego kto zamierza szybko odnaleźć się w nowoczesnej grafice trójwymiarowej. Dowiesz się · Czym są shadery · Jak wygląda architektura współczesnego GPU i jakie ma ona znaczenie od strony programistycznej · Jak programować potok renderujący · Na czym polega i jak działa teselacja · Czym jest i jak programuje się shader obliczeniowy (ang. compute shader) Powinieneś znać · API OpenGL w stopniu przynajmniej podstawowym · Matematyczne podstawy grafiki trójwymiarowej

TematykaInformatyka

AutorzyKarol SobiesiakPiotr Sydow

WydawnictwoWydawnictwo Naukowe PWN

Rok wydania2015

ISBN978-83-01-18397-4

677FEE9CEB