• Nowy

The Language-Cognition Interface in Bilinguals: An evaluation of the Conceptual Transfer Hypothesis

30,33 zł
Brutto

AutorzyJolanta Latkowska

ISBN978-83-8012-205-5

Rok wydania2013

Strony286

Fragment

Językiangielski

Nr produktu371FB394EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 30 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 30 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,30 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Książka skierowana jest do studentów i pracowników naukowych filologii obcych, których zainteresowania obejmują psycholingwistyczne zależności pomiędzy umysłowością a językiem w kontekście szeroko pojmowanej dwujęzyczności. Zawiera przegląd współczesnych teorii dotyczących budowy słownika umysłowego osób dwujęzycznych, relacji pomiędzy myślą a językiem oraz dyskusję najnowszych badań przeprowadzonych w ośrodkach krajowych i zagranicznych. Punktem odniesienia w analizie powyższych zagadnień jest hipoteza transferu konceptualnego autorstwa znanych amerykańskich psycholingwistów Anety Pavlenko i Scotta Jarvisa. Niewątpliwym atutem książki jest jej część badawcza przedstawiająca wyniki badań nad dwujęzycznością studentów filologii angielskiej w Polsce oraz polskich emigrantów w Wielkiej Brytanii i Irlandii, które przeprowadzono w latach 2008-2010. Zebrane dane są podstawą oceny zasadności założeń omawianej w pracy hipotezy. Ponadto, pozwalają na porównanie efektywności uczenia się języka drugiego (obcego) w warunkach szkolnych i naturalnych oraz obrazują jak intensywny kontakt z dwoma językami kształtuje rozumienie i użycie znaczeń semantycznych i konstrukcję narracji w obu językach. W wersji elektronicznej poprawki z erraty zostały wprowadzone do tekstu.

TematykaJęzykoznawstwo

AutorzyJolanta Latkowska

WydawnictwoWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

Rok wydania2013

ISBN978-83-8012-205-5

371FB394EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-8012-205-5