• Nowy

Stan i uwarunkowania autoedukacji studentów

70,56 zł
Brutto

AutorzyVioletta Rodek

ISBN978-83-8012-257-4

Rok wydania2014

Strony378

Fragment

Językipolski

Nr produktu92A9CF68EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 70 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 70 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,70 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Prezentowane w pracy badania stanowiły próbę holistycznego ujęcia autoedukacji studentów studiów pedagogicznych i niepedagogicznych. Przyjęto przy tym szerokie rozumienie autoedukacji jako autonomicznego procesu, w którym jednostka jest aktywnym podmiotem kierującym własnym rozwojem, zgodnie z uznawanymi przez siebie wartościami. W badaniach wykorzystano perspektywę triangulacyjną, która polegała na zastosowaniu odmiennych podejść metodologicznych na poszczególnych etapach przeprowadzonych badań. W etapie pierwszym – ilościowym – zmierzano do określenia stopnia aktywności autoedukacyjnej studentów z uwzględnieniem uwarunkowań związanych z płcią, kierunkiem, rodzajem, rokiem studiów i samooceną. W wyniku badań ilościowych wyłoniono dwie grupy problemowe: studentów o najwyższym i najniższym stopniu aktywności autoedukacyjnej. Kolejny – jakościowy etap badań, oparty na biografii podmiotowej – polegał na ukazaniu indywidualnych, osobistych doświadczeń i przeżyć osób badanych w zakresie autoedukacji, co umożliwiło odkrycie osobowych uwarunkowań tego procesu, sformułowanie określonych prawidłowości oraz uogólnień dotyczących podjętej problematyki. Publikacja jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych samodzielną pracą nad własnym rozwojem, zawarte w niej treści mogą stanowić podstawę do autorefleksji i inspirować do podejmowania własnego wysiłku autoedukacyjnego, niezbędnego dla ukształtowania tożsamej i autonomicznej osobowości oraz rozwoju zdolności twórczych. Wskazania praktyczne, dotyczące przebiegu autoedukacji, jej dynamizacji, optymalnych warunków dla zaistnienia i efektywności tego procesu mogą mieć szczególne znaczenie dla osób studiujących oraz nauczycieli akademickich, którzy zechcą podjąć trud wspomagania studentów w ich aktywności autoedukacyjnej.

TematykaPedagogika Oświata i szkolnictwo

AutorzyVioletta Rodek

WydawnictwoWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego

Rok wydania2014

ISBN978-83-8012-257-4

92A9CF68EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-8012-257-4