• Nowy

Zmienianie edukacji

49,73 zł
Brutto

AutorzyZuzanna Michalska

ISBN978-83-01-24437-8

Rok wydania2025

Strony300

Fragment

Językipolski

Nr produktu2C1A1286EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 49 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 49 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,49 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

(…) Oczekuje się, że uczeń, którego głównym zadaniem przez kilkanaście lat było uczenie się oderwanych od życia fragmentów wiedzy akademickiej, przekształci się pewnego dnia w kompetentnego dorosłego, który rozliczy podatek, przeprowadzi się z rodziną i całym dobytkiem do innego miasta oraz będzie w pełni świadomie głosował w wyborach. Instytucje edukacyjne wciąż realizują podstawy programowe wypełnione informacjami, z których większość znajduje się w telefonach ich podopiecznych, nie interesując się prawie wcale, czy będą umieli je kiedykolwiek wykorzystać. I właśnie po to, by uniknąć, a co najmniej ograniczyć takie efekty szkolnej edukacji, trzeba próbować ją zmieniać. Z tekstu System edukacji wymaga zmian – pod tym stwierdzeniem podpisze się zapewne większość osób. Ale co należy zmienić? W jakim kierunku mają iść zmiany? Kto miałby ich dokonać? Po czym poznamy, że interwencje przyniosły oczekiwane skutki? Tu zdania zaczynają być podzielone. Zuzanna Michalska mistrzowsko prowadzi czytelnika przez gąszcz zagadnień związanych ze zmianą w edukacji, a następnie opisuje szczególny, oddolny program, w którym nauczyciele i uczniowie pracują wspólnie, ale w zupełnie nowy sposób. Kluby Młodego Odkrywcy pozwalają uczniom eksperymentować i popełniać błędy, nauczycielom – uwolnić się od dyktatu programu nauczania i dokumentacji oraz wypróbować metody nauczania oparte na teorii konstruktywizmu edukacyjnego. Program ma ponad 25 lat, a jego społeczność przyczynia się do zmieniania sposobu myślenia o edukacji i uczeniu się, w Polsce i kilku krajach zagranicą. Szkoła jako instytucja edukacyjna skupia w sobie, niczym w soczewce, napięcia, kryzysy i wyzwania z którymi zmagają się osoby i zbiorowości. Ta książka jest przykładem procesu zmieniania edukacji bazującego na wynikach badań naukowych, twórczego i przekonującego wykorzystania teorii naukowych do zmiany myślenia o i działania w edukacji otwartej na warunki i wyzwania współczesności. Z recenzji prof. dr hab. Marii Czerepaniak-Walczak

TematykaPedagogika Oświata i szkolnictwo

AutorzyZuzanna Michalska

WydawnictwoWydawnictwo Naukowe PWN

Rok wydania2025

ISBN978-83-01-24437-8

2C1A1286EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-01-24437-8