• Nowy

Bariery kulturowe wejścia na rynki zagraniczne na przykładzie ekspansji polskich przedsiębiorstw na rynek Chińskiej Republiki Lu

45,01 zł
Brutto

AutorzyJacek Jakubczak

ISBN978-83-227-9858-4

Rok wydania2024

Fragment

Językipolski

Nr produktu31989DC9EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 45 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 45 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,45 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

„Podjęcie przez Autora problematyki barier kulturowych związanych z ekspansją przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, szczególnie w kontekście wchodzenia polskich przedsiębiorstw na rynek Chińskiej Republiki Ludowej (ChRL), należy uznać za aktualne i wartościowe. Mimo odnotowanego w ostatnim okresie spowolnienia gospodarczego chińska gospodarka wciąż pozostaje drugą (w odniesieniu do skali), po Stanach Zjednoczonych, gospodarką świata. Chiny odgrywają kluczową rolę w globalnych łańcuchach dostaw, będąc jednocześnie największym na świecie eksporterem i drugim co do wielkości importerem. W konsekwencji, chińska gospodarka, stanowiąc jeden z najszybciej rozwijających się rynków, jest potencjalnie atrakcyjnym miejscem lokowania tam bezpośrednich inwestycji zagranicznych, również dla Polaków. Niemniej ekspansja polskich przedsiębiorców na rynek ChRL wiąże się z koniecznością zrozumienia i dostosowania się do specyficznej kultury biznesowej, unikalnych zasad i praktykowanych tam zwyczajów. Biorąc pod uwagę różnice w prowadzeniu działalności w polskim i chińskim środowisku gospodarczym, zwłaszcza odmienności w budowaniu bliskich relacji z partnerami biznesowymi, podjętą w monografii problematykę należy uznać za ważną i merytorycznie uzasadnioną. Doktor Jacek Jakubczak, koncentrując się w tym obszernym opracowaniu na kluczowych uwarunkowaniach kulturowych i ich wpływie na sukces podejmowania przez polskie przedsiębiorstwa działalności gospodarczej w Chinach, w sposób kompleksowy przybliża czytelnikowi złożoną naturę chińskiej kultury biznesowej jako bariery wejścia na rynek ChRL. Wyniki zrealizowanych przez Autora badań mają również wymiar utylitarny, stanowią bowiem podstawę opracowania szerokich i wielowątkowych zaleceń praktycznych skierowanych do polskich przedsiębiorców, które mogą być cennym źródłem wiedzy niezbędnej do podejmowania przez menedżerów decyzji dotyczących lokowania inwestycji w ChRL, szczególnie wobec niewielkiej wciąż obecności polskich firm na tym rynku”. Z recenzji dr hab. Magdaleny Pichlak, prof. Politechniki Śląskiej

TematykaEkonomia Biznes

AutorzyJacek Jakubczak

WydawnictwoUMCS

Rok wydania2024

ISBN978-83-227-9858-4

31989DC9EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-227-9858-4