• Nowy

Religia i religijność w warunkach globalizacji

0,00 zł
Brutto

ISBN978-83-7688-256-7

Rok wydania2007

Strony502

Fragment

Językipolski

Nr produktu731D3E67EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Za ten produkt nie ma punktów lojalnościowych


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Książka jest dziełem 31 teoretyków i badaczy życia religijnego z wielu ośrodków akademickich. Debata na temat globalizacji jest wielowątkowa i prowadzona na różnych poziomach narracyjnego dyskursu - od wysoce wysublimowanych teoretycznych rozważań, ujmujących problem abstrakcyjnie i metaforycznie, po konkretne opisy przejawów jednowymiarowo definiowanej globalizacji. Rozważaniom o ekonomicznej, gospodarczej, politycznej czy ekologicznej kondycji naszego wspólnie podzielanego świata towarzyszy refleksja światopoglądowa zyskująca w tym kontekście nowy sens i wymiar. (...) Przemieszczanie ludzi, kulturowych wzorców i idei sprawia, że w rzeczywistości religijnej - podobnie jak na rynku ekonomicznym - współzawodniczą ze sobą różnorodne koncepcje wyjaśniania i interpretacji życia. Wymiar globalizacji w sferze światopoglądowej wyznacza dyfuzja kultur religijnych, skutkująca ich upodobnianiem i wymieszaniem, lub konfliktem rodzimych tradycji z nowymi trendami. Z Przedmowy

TematykaSocjologia

WydawnictwoNomos

Rok wydania2007

ISBN978-83-7688-256-7

731D3E67EB