• Nowy

Centrum handlowe w procesie kształtowania struktury miasta

0,00 zł
Brutto

AutorzyMałgorzata Twardzik

ISBN978-83-7875-499-2

Rok wydania2018

Strony252

Językipolski

Nr produktu81231F55EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Za ten produkt nie ma punktów lojalnościowych


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Praca składa się z czterech części, w których przeanalizowano zakres i skalę oddziaływania centrów handlowych na obszary centralne i strefy peryferyjne miast. Posłużono się przykładami miast w województwie śląskim, w których funkcjonują centra handlowe ulokowane zarówno w centralnych, jak i peryferyjnych obszarach miasta. Dokonano syntetycznej oceny oddziaływania centrów handlowych na obszary centralne, rozpoznano także ich wpływ na działalność gospodarczą prowadzoną w najbliższym otoczeniu, w tym na strukturę ulic handlowych. Przeanalizowano również zmiany funkcjonalno-przestrzenne w dzielnicach peryferyjnych i strefach podmiejskich. W rozdziale 1 scharakteryzowano centrum handlowe, zwrócono uwagę na jego cechy, warunki lokalizacji i determinanty rozwoju. W rozdziale 2 wskazano na znaczenie handlu w procesie kształtowania się struktury miasta. Rozdział 3 prezentuje wpływ centrum handlowego na kształtowanie się centrów miast na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem przykładów miast w województwie śląskim. W rozdziale 4 przedstawiono wpływ centrum handlowego na kształtowanie się dzielnic peryferyjnych oraz strefy podmiejskiej w miastach amerykańskich i europejskich, w tym podano przykłady polskich miast. Przeprowadzone badania oraz rozpoznanie teoretyczne dotychczasowych trendów rozwoju zjawiska wskazują, że również w przyszłości będzie to istotne zagadnienie z zakresu handlu, ekonomiki miasta, gospodarki przestrzennej i zagospodarowania przestrzennego miast w Polsce i na świecie. Nie ulega zatem wątpliwości, że problematyka następstw powstawania i funkcjonowania centrów handlowych w strukturze miast oraz terenów podmiejskich wymaga dalszych szczegółowych analiz i naukowych ujęć.

TematykaEkonomia Biznes

AutorzyMałgorzata Twardzik

WydawnictwoWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

Rok wydania2018

ISBN978-83-7875-499-2

81231F55EB