• Nowy

Ikonofilia

13,25 zł
Brutto

AutorzyAndrzej Leśniak

ISBN978-83-64703-17-1

Rok wydania2013

Strony224

Językipolski

Nr produktuC3E8E361EB

ZabezpieczenieDL-ebwm

Format

redeem

Kupując ten produkt możesz zebrać 13 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 13 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,13 zł .


local_shippingOtrzymasz nawet w ciągu 15 sekund

Ilość

Andrzej Leśniak – adiunkt w Katedrze Kultury Współczesnej UJ. Magister filozofii (UJ, 2003), doktor historii sztuki (UW, 2008). Redaktor (wraz z Magdaleną Ziółkowską) trzytomowej publikacji Tytuł roboczy: archiwum (2008-2009). Autor dwóch książek: Obraz płynny. Georges Didi-Huberman i dyskurs historii sztuki (2010) oraz Topografie doświadczenia: Maurice Blanchot i Jacques Derrida (2003). Zajmuje się historią myśli o obrazie. Teoretyczna słabość historii sztuki i poznawcza nieefektywność studiów nad kulturą wizualną sprawiają, że obrazy pozostają dla nas wyzwaniem. Ikonofilia jest alternatywną perspektywą, w ramach której są one – w końcu – traktowane poważnie. Historia ikonofilii we francuskiej humanistyce (przede wszystkim w semiologii pikturalnej), służy tu do nakreślenia postulowanej przyszłości myśli o obrazie. Nie chodzi tu o tradycyjną prezentację dziejów pojęcia obrazu, ale o namysł nad różnymi strategiami rozumienia obrazu w humanistyce, których efektem jest teoria. A więc praca dotyczy problematyki obrazu jako fenomenu, który tworzy historię i teorię. (z recenzji prof. Marty Leśniakowskiej)

TematykaLiteraturoznawstwo

AutorzyAndrzej Leśniak

WydawnictwoInstytut Badań Literackich PAN

Rok wydania2013

ISBN978-83-64703-17-1

C3E8E361EB

Specyficzne kody

ISBN
978-83-64703-17-1